Enjoying Australia! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu Enjoying Australia! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

Enjoying Australia!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

21 Juni 2010 | Australië, Noosa Heads

Op een prachtig strand in Noosa heb ik dan nu eindelijk even de rust gevonden om een blog te schrijven! Het werd geloof ik ook wel behoorlijk tijd voor een positief blog over Australie, want ik heb het hier nu ontzettend naar mn zin!!

Met genoeg wijn, chocolade, een avondje uit eten en 2 SUPER vriendinnen blijk je heel snel over je cultuurshock heen te kunnen komen :D waardoor ik gelukkig al vanaf de eerste dag met Sarah en Max van Australie kon gaan genieten! Na mn laatste blog ben ik op t vliegtuig naar Adelaide gestapt waar ik sarah en max (eindelijk :D) zou ontmoeten, en girls, het was geweldig om jullie weer te zien! Onze reis door australie met ze 3en begon direct met donuts op het vliegveld en zoals ik al zei, wijn en een etentje ‚s avonds; ik was weer helemaal happy! Meteen dezelfde dag hebben we een camper gehuurd waarmee we de Great Ocean Road onveilig zouden gaan maken, alswel alle parties op de campsites langs de kust van Zuid-Australie (want nou, DAAR hebben we wat feestjes meegemaakt! :P). We hadden prachtig weer in Adelaide en zijn na een dagje shoppen (ja he, we zijn nog steeds meiden) begonnen met rijden richting Meningie. Met een super mooie zonsondergang over het meer hebben we daar onze camper geinstalleerd en maar weer een nieuwe fles wijn open getrokken ;) In Melbourne hadden we een gitaar gekocht zodat ik moeie max (onze chaffeur ten alle tijden) en kokende Sarah kon verblijden (hopelijk :P) met wat muziek..en daar heb je het begin van ons trio: De chauffeur, de kok en de muzikant!

De camper hadden we gehuurd voor 9 dagen waarin we de afstand Adelaide – Melbourne moesten afleggen; een tocht die je makkelijk in 3/4 dagen zou kunnen doen, so we took it nice and slow. Een dag was geen dag zonder koffie/chocolade melk en een muffin/donut/kookie rond koffietijd, dus we hadden elke dag weer de missie voor handen om het mooiste plekje met de lekkerste koffie te vinden (nu zie je waarom we die 9 dagen nodig hadden). Na 4 dagen op de helft richting Melbourne startten we de Great Ocean Road. De Great Ocean Road is een weg heel dicht langs de limestone-kust in zuid australie die veel toeristen trekt door de mooie vormen die het zeewater uit de limestone slaat. Foto’s moeten genoeg zeggen denk ik; het was koud, maar het was geweldig mooi! Na nog 5 dagen reden we Melbroune binnen waar we jammergenoeg onze camper weer moesten inleverden en daarna een beetje verloren een taxi naar het guesthouse namen.

In Melbourne hebben we onze tijd doorbracht met vluchten boeken (voor saar en max die naar huis moesten vanwege geld tekort, snik!*) thai-restaurant zoeken (het eten zal ik blijven missen), g-star medewerkers versieren, schaatsen en m&ms eten midden in de nacht... en in onze m&m-nacht ontmoetten we een grappig jongen uit tjechie die niet kon slapen: Jacub.

De volgende ochtend na een korte nacht nam ik de bus naar Sydney en Saar en max vlogen aan het einde van de middag. Bijna tegelijk die avond kwamen we aan in Sydney waar we voor de rest van onze tijd daar bij Cindy en John – vrienden van de buren van Max en de liefste mensen uit australie – mochten slapen! Hier konden we een beetje tot rust komen na al het reizen en sliepen we eindelijk weer eens voor meer dan 2 nachten op dezelfde plek in hetzelfde bed. Op 10 juni was Sarah (en Noha natuurlijk ;)) jarig en dit moest dik gevierd worden! Jammer genoeg kan Max geen geheimen houden en wist sarah al ong. alle verrassingen die we voor haar verjaardag hadden. Haha nee grapje max, sorry, ik weet dat het niet jou schuld was! Anyway, de kamer lag vol met balonnen, we hadden een heerlijke verjaardagstaart en we zijn een avondje gaan dansen dus ik hoop dat je gelukkig was saar!

11 Juni moest ik Saar en max op het vliegtuig naar huis zetten........ wat wel weer echt heel moeilijk was! Ik mis ze nog steeds. Maar, in ieder geval hebben we een gelwedige 3 weken als herinnering.

Vrijdagavond voelde ik me een beetje verloren en alleen en besloot ik Jakub maar te smsen aangezien hij in Sydney werkte, en de volgende dag kreeg ik van hem een gewledige rondleiding door Sydney! Ook was Ben, de britse jongen die ik in thailand had leren kennen in Sydney en bleken mn kamergenootjes waarmee ik bijna een hele week in het guesthouse heb gezeten erg gezellig te zijn, dus zo kon ik een beetje over mn verdriet van Saar en Max heen komen ;) Ik vond Sydney echt een geweldige stad. Vanuit de botanische tuinen op het gras in de zon kun je het Opera-huis en de Harbour-bridge bekijken, met de ferrie kun je naar 2 heerlijke surfstranden om de surfersboys te bekijken;), binnen een uur zit je in een van de grootste natuurgebieden van australie – De blue Mountains, zie foot’s ;)) en savonds kan je feesten tot je erbij neervalt! Na bijna 2 weken sydney (1 week met Saar en Max en een alleen) vond ik wel weer tijd om door te gaan en kwam Jacub tot mn verrassing met heel leuk nieuws: hij kwam met me meereizen naar noord Australie! Het is een te lang verhaal om uit te leggen hoe dit allemaal is gekomen in 1 week, maar daar moet je me maar s persoonlijk naar vragen.

Dus, nu zitten we samen met nog een meisje uit ons guesthouse op het strand in Noosa. Vanuit sydney hebben we een stop gemaakt in Byron Bay (hey hey! ;)) en vanochtend hebben we gesurft! Jammergnoeg hadden we maar een dag voor surfen want over 1 uur gaat onze bus door naar Hervey Bay vanaf waar we naar Fraser Island gaan. Volgende week gaan we zijlen en daarna genieten van de zon in Cairns!

Tussen Fraser en het zijlen zal ik geen tijd hebben om te schrijen maar in Cairns zal ik proberen weer opnieuw te schrijven!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd ;) Foto’s komen later, maar ik moet nu snel nog 1 duik in de zee nemen en dan mn bus gaan halen!

Tot snel xxx

  • 21 Juni 2010 - 06:47

    Jeroen:

    Uhm stef, komt het nou door de stress om nog even in zee te kunnen duiken dat je zeilen opeens met een IJ schrijft? ;) (2x) Leuke blog! Moet bizar zijn om max en sarah zover van huis 'tegen te komen'! Ga maar lekker zijlen!
    xx

  • 21 Juni 2010 - 07:02

    Lidewij:

    Lieverd! Super leuk daar allemaal. Ik ga je een keer bellen als ik tijd heb om dat te doen!

  • 21 Juni 2010 - 09:05

    Esther:

    Heey steffie! Klinkt herkenbaar allemaal! :D
    Fraser Island is echt geweldig!! En de Whitsundays zijn gewoon echt super mooi.. maar denk wel een beetje vergelijkbaar met Thailand..
    Cairns is echt een heel leuk plaatsje! Vergeet niet om bij daar naar de Woolshed te gaan (bij Tribal Travel kan je een bon halen om voor 10 dollar 3gangen te eten..) was toen ik daar was echt heel leuk + heel goed eten.. maar dingen kunnen veranderen he:P
    Great Barrier Reef MOET je echt zien!! En als je nog geld over hebt is Cape Tribulation ook wel leuk. :)
    Maar denk dat je dit eigenlijk zelf ook wel weet of hebt gehoord.
    Heeel veel plezier!!!!
    xxx

  • 21 Juni 2010 - 09:52

    Pleunie:

    Hey meis!
    Dat is lekker wakker worden in het Zwitserse land! Jaja, ik heb uitgeslapen!

    Maar leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je ook van Australië flink aan het genieten bent!

    Ga zo door meid!!!

    x Pleunie

  • 21 Juni 2010 - 12:06

    Amb:

    Avonturier!

    Leuk om weer 'ns een blog van je te lezen! Wat doe je veel leuke dingen zeg, heerlijkkk. Kan me voorstellen dat het totaal anders is dan Thailand, maar blij dat je inmiddels je draai hebt gevonden!
    Ik heb Saar inmiddels weer gesproken (al was het over de telefoon) na al die tijd, best gek! Noh is er weer, Roos weer gezen, alleen jij nog en we zijn compleet!;)
    Frakrijk was echt Superrrr: la France je t'aime! Ben verliefd geworden op Nice; heerlijke stad. Verder heel veel leuke mensen uit de hele wereld ontmoet (die in dezelfde residentie als Roos wonen). Dus echt ff bij kunnen tanken en alle uni-stress eraf geschud:)
    Schattepatatje, tot sneeeelll (jaja, nog maar even...) Maar tot die tijd: het er nog even lekker van nemen!;)
    Dikke Kus

  • 21 Juni 2010 - 17:32

    Meike:

    Super om te lezen en heeeel herkenbaar! Kreeg meteen een grote smile op mn gezicht toen ik las dat je in Noosa zat. Zo grappig om precies te weten op welk strand je zit en hoe mooi het daar is. Ook de koffie met muffin komt me verdacht bekend voor ;)
    En de plannen klinken ook goed! Zeilen bij de Whitsundays is echt amazing, vergeet ook niet te snorkelen! En Cairns is op Sydney na het leukste stadje van Aussie, dus dat gaat helemaal goed komen :D Geniet ervan!

  • 21 Juni 2010 - 19:56

    Geslaagde Vwo-er:

    Tjik, geniet er van!

    Lief joee

  • 22 Juni 2010 - 05:01

    Niels:

    Fraser island is echt super leuk. Ga niet zwemmen want er zijn daar heel veel haaien in de zee :)! Oja en let op de dingo's in de avond/nacht; die zoeken eten en lopen langs je tent!

  • 22 Juni 2010 - 21:42

    Joyce:

    Grappig om je blog te lezen, hier, op een hotelkamer in Pamplona. Fijn dat Down Under je nu toch ook kan bekoren. En don't worry, ook dichter bij huis is nog héél veel moois te ontdekken...
    Enjoy!

  • 29 Juni 2010 - 08:38

    Europe:

    The final countdown
    we'll all miss her so
    It's the final countdown
    Oh, it's the final countdown


  • 02 Juli 2010 - 10:39

    Anneke:

    Lieve Stef,
    Ik vind het weer ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat je zo snel over de cultuurshock heen was en ook van Australie enorm geniet. Lijkt me heerlijk om je vriendinnen daar te ontmoeten en samen te reizen. Daarna is het natuurlijk even moeilijk maar heel snel heb je alweer je draai en ben je weer aan het genieten - bijzonder vind ik dat - dat je zo open staat voor allerlei ontmoetingen en ervaringen, met zoveel levenslust en veerkracht het leven op je af laat komen... (maar dat vertrouwen had ik al in jou hoor)
    Lieve Stef, geniet! Geniet van van alles wat je meemaakt! Heel veel groetjes en liefs van mij!
    Anneke

  • 03 Juli 2010 - 14:05

    Jeroen:

    Heel leuk je even gesproken te hebben Stef! Maar je blog van 'vorige' week is toch echt al 12 dagen oud! Trek je van mij maar niks aan en geniet van je laatste 2 weken! Veel liefs, vanuit het door een grote onweersbui geterroriseerd NL,
    x
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 30633

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: