nog 10 dagen..! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu nog 10 dagen..! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

nog 10 dagen..!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

20 Februari 2010 | Nederland, Utrecht

Oke, ik heb eindelijk mezelf zover gekregen om het eerste blog te schrijven. Tis bizar hoe lang geleden ik deze reis al gepland heb, en hoe snel het nu opeens dichterbij komt.. of, dichterbij, laten we maar zeggen; heel dichtbij. Nog maar 10 daagjes! omg. Ik hoop dat Sarah en Max al iets meer hebben ingepakt dan ik (hun kennende zal dat wel niet..;), want het gaat allemaal zo ontzettend snel. Ik heb ondertussen een backpack en ik heb een checklist, mn creditcard en visa zijn onderweg, vrijwilligerswerk en vluchten zijn betaald en ik heb me net voor de zekerheid even ingeschreven als donor (you never know ;)), dus volgensmij ben ik in ieder geval wel een beetje op weg om in zulke mate voorbereid te zijn dat ik deze reis ga overleven.
Oke genoeg van mijn geratel hierover. Ik heb van ProjectsAbroad net wat informatie ontvangen over het vrijwilligerswerk dat ik ga doen in Thailand. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden..;)

Even voor de mensen die misschien niet helemaal op de hoogte zijn; Ik ga in totaal 4,5 maand weg (boehoe, net zulke leuke weekenden gehad met de girls en pam en marjo en iedereen!en volleybalteam natuurlijk, groot hoogtepunt gisteravond! :P)); eerst 2 maanden naar Thailand en daarna nog 2,5 maand naar Australië. In Thailand ga ik de eerste maand vrijwilligerswerk doen via Projects Abroad, die trouwens beh. dat ze heel duur zijn wel echt een aanrader is! Ze leggen heel veel contacten tussen mij en contactpersonen in thailand en laatst belde zelfs iemand van de school waar ik vrijwilligerswerk ga doen om even te horen wie ik was. Heel leuk, maargoed: Tijdens dat vrijwilligerswerk slaap ik in een gastgezin dat net buiten Phuket woont. De school/dagopvang waar ik ga werken is in Phuket zelf (zuidelijk, in de staart van Thailand). Behalve een cultuurshock zal het ook een enorme temperatuurshock worden denk ik: van 5 C naar 40 C! Hieronder staat wat info die ik van P.A. kreeg. Ik ga trouwens zo proberen wat foto's to uploaden zodat jullie het ook kunnen zien.

This modern style 2 stories house is locate around 30-40 mins away from Phuket town. It will take you around 20 minutes walk to the main road where you can catch the local bus to town, bus station or pier. (Ik hoop dat ik die ochtendwandeling telkens overleef bij die temperaturen..)

There is the kitchen, the bedroom of host mom and son on the first floor, the room for volunteer is on the second floor. (leuke zoon? =P)

This is the Muslim family but not quite modern Muslim. Volunteers can dress up as they want but should be properly. Pork and alcohol are prohibited. (fijn, kan ik meteen van mn verslaving af komen)

As a volunteer, you could show them as much respect as you can. Show them a good example as you are volunteer not a tourist. (weten ze zeker dat zij mij hebben aangenomen?)

It is good idea to say yes with their invitations to join any of their activities, and then later say no if you don't want to join them. (haha, hoe simpel. gewoon altijd ja zeggen, zodat je later altijd nog nee kan zeggen)

Remember to do a Wai as you meet people. This is the first key to get into Thai people's heart as it is the first impression on foreigners.
(waiii)

You will need to provide your own toilet paper as this is not Thai culture. (gelukkig heb ik van mn collega's nog het één en ander meegekregen ;))

From your house you can go to Patong beach easily either go to any beautiful places such as Koh Yao, Kata beach, Karon beach or Promthep Cape during your weekend which is very convenience to reach there. (zie foto(s) oh-my-god)

Ik ben echt heel benieuwd.
Hier is nog wat informatie over de plaats.

Locatie school in Phuket:
Next door Phuket Prison (gezellig)

This placement is under the management of ‘Child Watch Phuket’ an organization for children protection, that free of charge Daycare Centre. This placement is organized with the primary aim to handle the children who their mothers are in the prison and now open for any families who cannot take care of their children neither afford them to enroll to any daycare centre regarding their family economy
(kleine Jorans van der Sloot, nice!)

No. of people cared for - 60 children in regular period and up to 80 in school
Age range cared for - starting from 2 yrs to 6 yrs
Av. Group Size - approx 20-30
Hours of work/day - 8 hrs
No. of staff - 2

Your presence alone will help the children to get themselves accustomed to listening and speaking English, and this is one of the biggest differences that you can make in their lives, in a country where often not even those employed as 'English teachers' can speak the language.
In the morning, volunteers will teach basic English for kids; alphabets, days of a week, colors... Then, they will have some paper work until lunch, volunteers check on work for kids. After lunch, helping them to take a bath and take them to go to sleep.

sounds nicee!

Ik denk (hoop) dat dit wel lang genoeg is voor mn eerste blog, maar ik hou jullie op de hoogte!

Ik ben wel blij dat ik door veel bekende gezichten wordt uitgezwaaid op schiphol, en dat ik met Max en Sarah door de douane kan..want volgensmij wordt het een heel groot avontuur..















  • 21 Februari 2010 - 20:44

    Joyce:

    Klinkt goed, schat, vooral dat lopen naar de bus en alcoholverbod! O ja en dat donorcodicil. Ik voel me meteen een stuk geruster :-)
    Maar voor je gaat: geniet nog even nu het nog kan van de voorpret en ons achterblijvers. Kus,
    mam

  • 24 Februari 2010 - 19:16

    Lidewij:

    Leuk! Nou wil ik ook weg, ik moet helaas nog 8 maanden wachten...Heel veel plezier en tot zaterdag.

  • 24 Februari 2010 - 20:20

    Yvonne:

    Een Pipi Langkous-huis! :) Ik lees mee hoor!
    xx

  • 25 Februari 2010 - 14:09

    Sarah Mourad:

    you are going to be a GREAT teacher!! vooral als je van de malibu af moet blijven...jaja, alcoholgrapjes kunnen nooit te erg worden uitgekauwd =D tot zaterdag X

  • 25 Februari 2010 - 22:41

    Yo:

    Hoi Lieverd,

    Ik vond het gezelli gister en wens je heel veel plezier, maarrrrrrrrre dat hangmatje kan je wel reserveren voor mij hoor. Pfffffff ben en wel aan toe.

    Geniet en ik ben supertrots op je.
    Liefs Yo

  • 04 Maart 2010 - 16:59

    Lidewij:

    Lieverd! Ik zit steeds te denken wat je aan het doen zou zijn. Snel een berichtje posten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 30645

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: