Crazy Thailand - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu Crazy Thailand - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

Crazy Thailand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

30 April 2010 | Thailand, Khon Kaen

Nu de bergen van Chiang Rai ingeruild voor het een stuk vlakkere noord-oosten van Thailand. Het is een gek idee dat mn 2 maanden Thailand er al bijna opzitten! Voor mijn gevoel is de tijd hier ontzettend snel gegaan, terwijl het wel lijkt alsof ik al minstens een jaar van huis ben! Ik kan me al bijna niet meer de troep van mn kamer herinneren (kan iemand even voor me gaan kijken en een omschrijving doorgeven? iemand anders dan jeroen? :P). In de laatste paar dagen hier wilde ik het oosten gaan verkennen; het wat toerist-rustigere, agrarische deel van thailand. Vanuit Chiang Rai ben ik in Nong Khai in een van de beste guesthouses tot nu toe beland! Het door engelsen gerunde guesthouse lag langs de Mekong rivier en had een enorme tuin met gezellige tafeltjes en hangmatten en niet te vergeten (!): een menu met daarop appeltaart met slagroom en quiche! niks tegen het Thaise eten hoor, dat ik overigens echt ga missen in australie en NL, maar dat was toch echt wel smullen. Aangezien de Mekong rivier ook de grens vormt tussen Laos en Thailand, kon je vanuit de tuin zo Laos inkijken. Niet dat dat nou een speciaal beeld gaf, maar voor het idee ;)
Nong Khai moest het wel hebben van dat geweldige guesthouse, want in de stad zelf was niet veel te beleven.
Ik wist dat, hoe meer je naar het oosten zou reizen, hoe minder toeristisch het zou worden, oftewel, hoe minder het dagelijks leven zou zijn ingespeelt op mij. Toch blijft het wel wennen als groepjes Thai-en op straat uit elkaar stappen als ik eraan kom lopen en me de rest van de straat in stilte blijven nastaren, of als ik op de nachtmarkt bij kraampjes onder luid geroep van 'farang! farang!' (wat 'buitenlander' betekent) onthaald wordt. alsof ik na al die tijd nog steeds niet zou begrijpen wat dat betekent.
Ook de entree-borden bij het bezoeken van een park/museum/whatever zijn wel eens leuk om goed te bekijken; bovenaan staat altijd het e.e.a. gekrabbelt in thai, met daarachter een prijs..vervolgens staat daaronder in ons alfabet geschreven 'farang' en daarachter een prijs die op een of andere manier altijd minstens 2x zoveel is als de prijs daarboven..
Thailand is opzich best racistisch, maar dan wel met die eeuwige glimlach (die glimlach samen met het roepen van buitenlander!buitenlander! in amsterdam zou je gewoon een nacht in het ziekenhuis bezorgen, maargoed..). Hoewel ik hier in het oosten vaak meer behandelt wordt als een dier waarvan ze dachten dat het voorgoed was uitgestorven, dan gewoon een toerist, zijn de mensen over het algemeen toch nog wel heel aardig! Het was ook wel echt de moeite waard om hier te komen want ik heb al heel wat mooie uitgestrekte (en uitgedroogde, het is nu geen regenseizoen) rijstvelden met half dooie koeien gezien!
Na Nong Khai ben ik afgezakt naar Udon Thani en nu Khon Kaen. Khon Kaen is een niet zo bijzondere en wat grotere stad, dus ik ga vanavond gelijk weer verder door naar het zuiden, waar me nog een paar dagen van ru"ines en eeuwenoude stadjes bekijken te wachten staat, en het laatste (en misschien wel mooiste) national park voor nog 3 nachtjes!

Ik moet jullie nog even vertellen over de politie hier; ik vind ze namelijk echt heel komisch. In de uitzsonderlijke situatie dat je er een tegen komt die aan het werk is (de meeste politie mannen die ik heb gezien zijn over het algemeen de hele dag namelijk druk bezig met of slapen, of eten, of het flirten met buitenlandse (indien niet beschikbaar thaise) meisjes).. maar ALS je er dus een tegen komt die aan het werk is, is hij ondenkbaar nutteloos en komisch werk aan het doen.. bijvoorbeeld:
het helpen uitparkeren van een auto op klaarlichte dag op een TOTAAL verlaten parkeerplaats... 2. het regelen van het verkeer op een kruising waarvan de stoplichten het gewoon doen..(eeeh?).. 3. het aanhouden van farang om te vragen waar ze heen gaan: 'where to?' 'eh, guesthouse/restaurant/national park/enz.' 'oke, you go.'.
??? wat voor antwoord hadden ze dan verwacht? 'ik ben net opweg om mn thaise vriendjes op te halen en samen een bank te veroveren' ?

maargoed! Crazy Thailand!

M'n trein komt er zo aan dus ik moet stoppen, ben benieuwd hoeveel politiemannen ik zo op mn weg terug naar het station weer spot!

  • 30 April 2010 - 12:40

    Meike:

    Haha klinkt goed! ;) Leuk om n beetje over t daily life daar te horen. Krijg echt meteen weer zin om op reis te gaan :)

  • 30 April 2010 - 15:51

    John:

    Als je zo'n politieman weer tegenkomt, kun je dan gelijk vragen of er nog vacatures zijn?
    Liefs,
    Jj.

  • 30 April 2010 - 18:42

    Jeroen:

    Ik ben trots op je Stef, zo snel een nieuw blog! Ik denk dat die lieve moeder van je best wel even onder je bed wil kijken! Ik ben blij dat je binnenkort thailand toch echt gaat verlaten, ben er met al die rare verhalen niet gerust op.

    xx

  • 30 April 2010 - 21:25

    Christel:

    Wauw stef, wat jeroen zegt: super om weer zo snel een blog van je te lezen! Ik ben net thuis van een gezellige koninginnenach en koninginnedag met Lidewij en Noha. Zo lekker slapen en morgen skype date met max en saar! Miss ook met jou? *kijkt met puppy ogen* Oh ja, ik ga de weddenschap dik winnen en saar heeft al van alles verzonnen liet ze me weten.

    Heeeel veel plezier nog!

    Dikke lebber

    ps. ik mail je nog wel ff over dat 'misverstand' =P haha crisis...

    xx

  • 30 April 2010 - 22:30

    Lidewij:

    hee! Leuk om te lezen :D Vooral die politiemannen zijn grappig. Al serveren de turkse obers je dranje met zn tweeën: de een houdt het bledje vast en de ander haalt em ervan af en zet em op tafel :S Okee, tot mogen misschien?

  • 04 Mei 2010 - 16:11

    Joyce:

    Parkeren die agenten ook voor je in, Stef? Het heeft toch wel wat, die Thaise dienstbaarheid...
    En Jeroen, ik kijk liever niet onder dat bed; ik probeer het juist te vergeten!

  • 06 Mei 2010 - 11:14

    Seb:

    Die troep onder je bed blijkt echt een issue te zijn Stef. Misschien goed idee om te regelen dat het voor moederdag eens een keer opgeruimd is! (vliegtuigje heen en terug ofzo)

    BLOG, BLOG, BLOG! :)
    x

  • 11 Mei 2010 - 14:45

    Amb:

    Mis je! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Khon Kaen

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 30648

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: