naar 't Oosten! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu naar 't Oosten! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

naar 't Oosten!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

26 April 2010 | Thailand, Chiang Rai

Volgensmij bestaat Thailand uit heel veel kleine paradijsjes! De afgelopen 3 dagen heb ik doorgebracht in een Hilltribe in de bergen rond Chiang Rai, helemaal in het noorden (ja! ik ben weggekomen uit Chiang Mai :D). Samen met Wies, leren kennen in Chiang Rai, had ik een bungalow met een uitzicht zo mooi! De Hilltribe heeft 1 klein guesthouse opgezet voor de mensen die daar de bergen willen verkennen, tegen hun Village aan. Samen met nog 8 andere buitenlanders liepen we daar dus tussen de Akha-bergbewoners en zaten we 's avonds lekker met zn allen rond het kampvuur. Maargoed, ook een kampvuur kan saai worden, dus toen zijn we overgestapt op de kaartspelletjes; na 2 avonden van 'Cheat' (bluf-kaartspel, bekent?) hebben wij (Wies, ik en nog 3 NL meiden. ja, NL blijken van berg-trekkingen te houden :P) de hilltribe het vak van 'Ezelen' geleerd. Hoe simpel het spel ook is, op een of andere manier zijn wij NL toch sneller en beter in het spel. Het resultaat was dat we 2 thaise 'donkeys' overhielden en wij dus ontbijt op bed kregen en een hilarische dansshow tussen de 2 thaise mannen mochten aanschouwen :D
Overdag hebben we een stuk gewandelt tussen de meters hoge bomen van het oerwoud, gezwommen bij de waterval en geleerd hoe je kan overleven op bamboe. Het is ongelofelijk wat je allemaal kan maken van bamboe: bekers, chopsticks, manden en natuurlijk hele huizen, en je kan er omelet in koken, soep, vis, thee enz. We hebben een heeriljke lunch gehad in de jungle.. Onze eigen vis gevangen met de hand, onze eigen thee geplukt en dus onze eigen bekers en chopsticks gemaakt. I'm a real jungle-girl! :D
Op de brochre stond; Easy to get there, hard to get away...! Bleek waar te zijn.. weer 2 nachten langer blijven hangen dan ik eigenlijk wilde. Maar iig wel helemaal tot rust gekomen en weer vol energie om nu het Oosten te gaan verkennen!
Over 1,5 uur vertrek ik met de bus naar Udon Thani, een reis van 12 uur.. ik hoop dat ik een beetje kan slapen deze keer.

Mijn mobiel doet t trouwens weer! Alweer bijna een week, maar ik was het vergeten te vertellen :D

De tijd gaat zo snel..! OVer 7 dagen moet/wil ik alweer in Bangkok zijn (mn oom en tante komen daarheen), en op 6 mei vlieg ik naar Australie!

Vanuit Udon Thani reis ik morgen verder naar het noorden met de trein. Daarna proberen om in 7 dagen een indruk te krijgen van het oosten en langzaam af te zakken naar Bangkok.. de berichten over Bangkok klinken niet zo lekker op t moment. Ik hoop dat mn tante raad weet met het opzoeken van de veilige plekken in Bangkok (ze woonde daar). Zie er naar uit om jullie hier te zien Frans!

Ik hou jullie op de hoogte!

ps: Ik heb van de meeste van jullie nu dus geen nummer meer, dus als je me iets neutraals smst kan het handig zijn om je naam eronder te zetten ;)

  • 26 April 2010 - 08:30

    Jeroen:

    Je krijgt de smaak te pakken Stef, elke 6 dagen een blog lijkt me een goed voornemen! Gisteren was het hier rond de 20 graden, vandaag is het echter weer echt grijs hollands weer!
    xx

  • 26 April 2010 - 09:00

    Martine:

    Helemaal met Jeroen eens!!

  • 26 April 2010 - 11:50

    Lidewij:

    Hee!

    leuke blog, maar hoe zit het met mijn mail? :P Een klein krabbeltje dat het internetcafé sluit is niet genoeg :P. Mijn nummer is trouwens 06-121 94 803. Mijn leven is nu zo saai dat ik je niet zoveel te zeggen heb (aaaah). gelukkig heb ik over 5 maanden meer te vertellen dan ik kan schrijven, gelukkig wordt alles gefilmd van begin tot eind en eerder. Smak smak XX

  • 26 April 2010 - 13:55

    Christel:

    Lidewij! Je hebt wel wat te vertellen! Je hebt een topavond vrijdag! Haha. Anyway, klinkt goed steff!! Die vis wat minder... maar wel vet dat je 'm zelf gevangen hebt! 6 mei naar australie dus. Lijkt me leuk als je met max en saar kunt meeten!

    Have fun nog!! Dikke lebber

  • 26 April 2010 - 14:19

    Noha:

    Haha nee Lidewij heeft echt geen leven meer, dat merk ik wel aan mijn telefoon (die staat roodgloeiend):P Maar echt vet stef!Nu kunnen we je dus voortaan zonder schuldgevoel in de wildernis dumpen want jij redt je wel. Over bamboe gesproken, mijn moeder is er ook opeens helemaal gek van en ze gaat en bamboe vloer nemen, dus als je Thailand mist mag je altijd bij ons op de vloer komen liggen :D Wees voorzichtig in Bangkok!!
    dikke kus

  • 26 April 2010 - 16:21

    Niels:

    klinkt goed allemaal! Ik moet denk ik ook maar een keer naar Thailand gaan! Veel plezier daar nog de laatste weken in Azie!

  • 26 April 2010 - 17:34

    Esther:

    Heey Steffie!!
    Zoo alweer een verhaal!! :P Goed om te horen dat je het leuk hebt, en de foto's zien er heel mooi uit!!
    Ik moet er dan ook maar een keertje naartoe.. anders kan ik natuurlijk niet helemaal met je meepraten;)
    Ben benieuwd wat je van Australië gaat vinden! Als je nog tips van mij nodig hebt he.. of van Niels natuurlijk.. dan hoor ik het wel. Weet je al naar welk hostel je in Sydney gaat? OF is het daar nog te vroeg voor?

    Veel plezier daar nog!!

    Groetjes,
    Esther

    PS de groeten van meneer Saad en meneer Koenen, ze vinden het jammer dat de weg voor Rosa is versmald.. Dan zullen er waarschijnlijk minder mensen paaltjes meenemen..
    Ze willen je graag opzoeken, dus kijk naar ze uit! (Op elk scootertje kunnen ze zitten)


  • 26 April 2010 - 17:35

    Esther:

    Had trouwens niet gezien dat Niels net ook een reactie had geplaatst.. dat hij daar ook maar een keer naartoe moet gaan..
    nja kan gebeuren he ;)

  • 26 April 2010 - 18:57

    John:

    Joyce en ik zijn nu de serie Lost aan het doorploegen en als ik jouw blog zo lees dan lijk je wel een persoonlijke spinoff in te vullen.... Betekent dit nu ook dat je onze kikkers uit de vijver kan vissen om ze met opgeven gebakken pootjes in een Hollands tomatensausje kan laten drijven? Overigens, als je zoveel nederlanders tegenkomt dan is er vast wel ergens een portie bitterballen te verkrijgen. Misschien kan Frans wel een doosje meenemen :lol:
    Jj.

  • 26 April 2010 - 19:35

    Azafata:

    Oh god, Esther... :hammer:

  • 27 April 2010 - 09:28

    Joyce:

    Ja, Stef, de verwachtingen worden wel hooggespannen na al deze verhalen: John wil dat je de kikkers in de tuin vangt en ik heb wel zin in die Thaise rijsttafel die je hebt leren koken. Wist je trouwens dat wij ook bamboe in de tuin hebben? Je begrijpt: we zullen er alles aan doen om je je na terugkeer thuis te laten voelen (en daar flink gebruik van maken). Maar laat dat je er vooral niet van weerhouden om nog meer nieuwe vaardigheden aan te leren!
    Foto's zijn prachtig and so are you!
    XXX
    Joyce.

  • 27 April 2010 - 17:59

    Seb:

    Cursusje troep-onder-je-bed opruimen?

  • 28 April 2010 - 13:37

    Lisa:

    Hee Stef, leuk om weer van je te horen :) ik zal je binnenkort ff bellen trouwens, gewoon om bij te kletsen :)
    Vraagje overigens; Dear vertelde ons dat er dus blijkbaar een bom was ontploft in Chiang Mai, heb jij daar iets van gemerkt? Ik weet echt niet of ik mijn plannen helemaal moet veranderen door die stomme protesten!
    Kuss, we missen je hier!

  • 28 April 2010 - 14:18

    King Of Snow:

    Kan maar één ding zeggen: Ik ben stinkend JALOERS op jou en je avonturen. Tot 5 mei!! Tjoep tjoep (Thai: xx)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 30640

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: