Leven in Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu Leven in Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

Leven in Krabi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

10 Maart 2010 | Thailand, Krabi

Ik ben tot een standpunt gekomen...
Europeanen zijn gewoon niet gemaakt voor Yoga. Ze kunnen er niets aan doen! Ze zijn er gewoon niet voor gebouwd.. Ik was uiteraard wel een erg goede europeaan... maar toen ik eenmaal in een met 1 knie gebogen-spagaat lag, mn rechterarm 2 keer om mn voorste been moest wikkelen en ik daarna heel sierlijk mn hoofd bij mn tenen moest proberen te krijgen, ben ik volgensmij toch wel een keertje omgevallen... inhale! exhale....
het mezelf laten masseren ben ik iets beter in, dus ik denk dat ik daar morgen maar weer mee begin.

Daarnaast het ik hier het gevoel dat ik echt een beetje een thais leven begin te krijgen, met hier en daar een toeristische uitspratter. Ik begin me zelfs aan toeristen te irriteren.. zeker de toeristen die hier alleen op het strand komen liggen om het vervolgens vol te gooien met blikjes en zooi terwijl ik elke dag om half 8 uit mn nest kom (wat juist de lekkerste tijd vd dag is qua temperatuur om te slapen) om de hele dag te werken en vervolgens bezweet van het rennen en spelen op een vies strand ga liggen terwijl die dikke amerikanen nog precies in dezelfde houding liggen als de dag daarvoor. Gelukkig is er een groepje thai-en dat leeft op het opruimen van blikjes en flesjes waar ze geld voor krijgen, vooral kinderen.. Ik moet me ook geen dingen in mn hoofd halen; zelf ben ik ook maar een toerist, uiteindelijk. Het is alleen zo zonde dat sommige mensen hier alleen komen om het strand te zien en daarmee allemaal andere mooie dingen van thailand mislopen. Ze nemen niet eens de moeite om te kijken hoe je ´hoi´ zegt in een andere taal, of te zien dat er naast die KFC en Burger King ook een Thais restaurant staat waar je inheems eten kunt eten.
Toeristen verpesten hier heel veel mooie plekken. Ik snap niet waarom die thai-en nog zo vriendelijk naar ons lachen...:)

Maargoed, los van dat ik me besef dat ik nog steeds een toerist ben, heb ik dus wel het gevoel dat ik een beetje een thais ritme begin te krijgen. Sochtends ga ik rond half 9 naar school, waar de kinderen dan net ontbijt hebben gehad en luid schreeuwend buiten spelen. Rond 9 uur beginnen de juffen (3 totaal, op 50 kinderen) het volkslied te zingen (oid) terwijl 2 kinderen de vlag mogen hijsen. Daarna wordt van mij en Kristine verwacht dat wij een soort warming-up op muziek doen voor de kinderen, wat trouwens best geinig is. De kinderen zijn zo enthousiast om mee te doen!
Daarna moet ik in het engels het alfabet doen met klas1 (kristine werkt in klas 2), en dan cijfers, kleuren enz. Als dat allemaal klaar is wordt van me verwacht dat ik een of andere creatieve activiteit heb voor de kinderen, wat meestal neer komt op schilderen, knippen, tekenen. (Als iemand ideeen heeft betreft knutselen voor kinderen van 3 tot 5 jaar, MAIL HET ME PLEASE.. jullie weten hoe creatief ik nou eenmaal ben (A).) Voorlopig heb ik nog wel wat ideeen, maar de kinderen kunnen gewoon nog zo weinig. Dingen zijn al heel snel te moeilijk voor ze, zoals knippen. Volgensmij lopen ze wat dat betreft wel een beetje achter op bijv. Nlse kinderen.
Dan rondhalf 12 gaan we lunchen en tussen 12 en 2 moeten ze slapen (regelrechte ramp, meer kan ik er niet over zeggen). Na 2 uur mogen ze spelen en doen wij eigenlijk niet zo veel meer beh. opruimen. Eind vd middag is er gelukkig vaak nog wel net tijd genoeg om nog even naar het strand te gaan in Ao Nang, dus dat doe ik dan ook soms.
Rond 6u is heeft Pee-Nong (mn hostmum, echt een schat, ze doet Alles voor je. geen kritiek op jou hoor, mam :P) het eten klaar en savonds kan je doen wat je wilt. Vanavond betekent dat dus op de laptop van mn roommate dit blog schrijven en zo wat lezen ;)

Voor degenen die het nog niet hadden gezien: ik heb wat foto´s geplaatst van Thailand bij het vorige blog, omdat ik toen geen tijd had om een nieuw blog te schrijven. De foto´s van de zee zijn meestal uit Ao Nang, het plaatsje aan zee dat ong. 20 km van ons huis ligt en makkelijk te bereiken is. Dat meisje is dus mn roommate, maar dat moet nu wel duidelijk zijn.
Ook zitten er wat foto´s tussen van het eiland waar ik afgelopen weekend ben gewees (foto met vissen) en van het kayaken. Dat hebben we zondag gedaan.

Tot nu toe vermaak ik me hier iig prima! en er loopt een mier over mn beeldscherm, lekker. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat! Ik heb ook al heel wat plannen voor aankomend weekend, maar daarover zal ik jullie nog even in spanning houden...;)

Liefs uit Thailand

ps: als het lukt zal ik hieronder nog wat fto´s van de school proberen te plaatsen.

  • 10 Maart 2010 - 14:52

    Yvonne:

    Yoga wordt makkelijker als je het vaker doet hoor ;)

    Leuk om te lezen dat je al inheems begint te worden, verder ben ik vooral jaloers. Maar ik ben blij dat je me voorziet van wat sog momentjes tot de tijd dat ik eindelijk weg kan :)

    xx

  • 10 Maart 2010 - 15:35

    Jeroen:

    :) Mooi verhaal Stef! Ik stuur je snel weer een mail! Dadelijk eerst rijles!
    x Jeroen

  • 10 Maart 2010 - 20:10

    Christooooool:

    Chilseeeee (ik heb me voorgenomen om op elke blog een reactie achter te laten...) Ik ga je terug mailen!! Oh yeah!

    Liefde =)

  • 10 Maart 2010 - 20:12

    John:

    Volgens mij is yoga net zo makkelijk als met een hernia je bed in en uitkomen, kwestie van concentratie...
    Wat is eigenlijk 'Hoi' in het Thais (of Thainees)?
    Wat deed jij toen je 3 - 5 was..... TV kijken, de juf op school bezighouden of je moeder bezighouden. Heb je daar wat aan?
    Klinkt als afzien met al die drukke kids, dikke amerikanen en verkeerde tijdstippen om op te staan. We leven met je mee....;-]

  • 10 Maart 2010 - 20:47

    Amb:

    Avonturier!

    Geweldig om je verhalen te lezen!:D Al barst ik nog steeds van de vragen over hoe het verder daar is. Lig wel in een deuk hoor, de manier waarop je zo droog schrijft, hihi. Ben blij dat je het meteen al naar je zin hebt daar (al had ik niet anders verwacht;)). De foto's (vooral van het kajakken) maken me jaloers. Met dank aan Jeroen voor de extra fotospace;) ...Al gehoord van ons plan om een amberenjeroen.waarzijnjullie.nu op te starten? =P

    Over het leven hier: tuurlijk ga ik je uitgebreid vertellen hoe het hier is. Maar stuur jij dan ns even snel je Thaise nummer op..!=P
    De tips voor de kids komen er nog aan trouwens. (Even die juffies hier in huis om ideeen vragen, altijd handig).

    Nou schat, tot snel he. Ben benieuwd naar de foto's van het schooltje, juf Steffie.
    Dikke klapkusss,
    Amber

    PS) Op dit moment zegt mijn gevoel alleen maar: ZON!!!;)

  • 10 Maart 2010 - 20:51

    Lidewij:

    Hai,

    Tip voor knutselen: laat de kinderen zichzelf en hun familie tekenen. Ze moeten dan erover nadenken, maar het geeft een goed inzicht voor jou, hoe die kinderen leven en hoe ze dat zelf zien. Over het algemeen drukken kinderen namelijk sneller emoties uit in een tekening. Maar buiten dat is tekenen ook heel leuk. Of je pakt een groot vel papier (als dat kan) en je laat een kind erop liggen en de ander trekt een lijn om zijn omtrek. Is simpel, veilig en erg leuk om de reactie van de kinderen te zien als ze hun eigen omtrek zien! Kan ook op kleine schaal met een hand op papier ofzo. Oei, volgens mij kan ik beter een mail schrijven naja. Ik ga morgen naar Noha! Zij leest je blogs trouwens ook :D Veel plezier nog en snel weer wat schrijven. Kus!

  • 10 Maart 2010 - 20:53

    Lidewij:

    Eh...overmorgen :S

  • 10 Maart 2010 - 21:31

    Joyce:

    Geniet er maar van (van die verzorging dan hè), voor je het weet is het voorbij! Voor de yoga-oefeningen heb ik overigens nog wel een alternatief: als je je dubbel vouwt, kan je eindelijk die troep onder je bed vandaan halen! (m.a.w.: ik mis je!). Take care, kus xxx

  • 10 Maart 2010 - 22:56

    Sarah:

    iets met zand en lijm!! zand hebben jullie toch genoeg! en trouwens, we fly-en je niet!! we hebben gewoon een australisch nummer :P ik ga ook weer snel een blog schrijven hoor :) kusjes van Max en mij

  • 10 Maart 2010 - 22:56

    Sarah:

    dat zand en die lijm ging over het knutselen, maar dat begreep je toch wel? :D X

  • 11 Maart 2010 - 07:46

    Jeroen:

    Haha, die Amber :)
    x

  • 11 Maart 2010 - 22:07

    Mirjam:

    He Stef, Leuk om je zo te kunnen volgen. BTW
    (By the Way)ik weet niet of Nederlandse kinderen voorliggen. Ik kan ook nog steeds niet knippen of toch de lijntjes kleuren. xxx Mir

  • 12 Maart 2010 - 19:18

    Jetske:

    Lieve Steffie,
    Wat heb jij een geweldig leven.Het lijkt me zo fijn om een kijkje te nemen in een andere cultuur.
    Jij bent echt een bofk....
    De foto's van jou en Christine heb ik bekeken.
    Wat kan jij prachtig fotograferen.
    De foto van die boot is echt een plaatje.
    Hou je taai tussen de thai
    Liefs,
    Oma Jetske.

  • 15 Maart 2010 - 21:29

    Miesje:

    hoe kan ik jou een prive bericht sturen?

    kus

  • 16 Maart 2010 - 13:51

    Anneke:

    Hoi lieve Stef,

    Ik heb veel aan je gedacht, vooral in die eerste dagen! Wat ontzettend leuk om nu je verhalen te kunnen lezen! Wat een prachtige foto's... Naast soms moeilijke momenten / wennen i.h. begin geniet je zo te zien enorm! Wat heerlijk. Wat beleef je nu veel. Fijn om al een beetje je draai te vinden daar nu. Ontzettend veel plezier en toi toi toi!
    Veel liefs, Anneke

    P.S. dat kinderen laten slapen tussen de middag een ramp is, kan ik me helemaal voorstellen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 30641

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: