Dag Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu Dag Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Steffie Jansen - WaarBenJij.nu

Dag Krabi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

19 Maart 2010 | Thailand, Krabi

Hebben jullie ooit wel eens golven terug de zee in zien gaan? Voor zover ik weet ben ik altijd opgegroeid met het idee dat golven ergens in de zee ontstaan en dan aangekomen bij de kust kapot slaan op het strand... maar in phuket gaan de golven net zo hard de zee weer in als dat ze eruit komen... (???!?) Ik geloof dat ik 10 minuten lang verdwaasd in de zee heb staan staren om te zien of het klopte.. misschien tast het knutselen en tekenen met de kinderen mn intelligentie wel aan, ik weet t niet. of het is de Thaise zon...

Die Thaise zon hebben we hier iig nog wel volop en ik begin er steeds meer van te genieten! Ik verbrand nu niet meer binnen 10 minuten (ze noemen zonnebrand factor 50 ook wel sunblock, nou, niks block!).
Vorige week besloten Kristine en ik dat we er een weekendje op uit moesten om eens wat dingen buiten Krabi te zien, en toevallig kregen we vrijdag vrij van school door een of andere feestdag dus dat kwam goed uit. We maakten onze plannen (Ik heb voor jullie even een foto gemaakt van ons 'reisje', zie onderaan) en pakten vrijdagochtend de vroegste boot naar Phi Phi islands. De bootreis erheen was echt heerlijk! Op een dobberende boot (karpathos gevoel kwam terug ^^) met een fris windje..dit is trouwens wel echt killing voor je huid aangezien ik geen idee had hoe erg ik aan het verbranden was en ik de rest van het weekend leek op een tomaat.
Phi Phi is tijdens de Tsunami totaal verdronken en alles erop is verloren gegaan, maar dit was er niet aan af te zien. De thai-en hebben alles weer in no-time opgebouwd en het eiland is nu drukker (en toeristischer) dan ooit. Het staat bekent om zn mooie witte stranden, en dat was ook echt prachtig! Aangezien we niet het hele dag op het (beeldschone) strand wilden zitten hebben we een trip geboekt bij een van de duizenden touroperators voor diezelfde middag. Op een longtailboat met nog 10 anderen vaarden we eerst naar ' Monkey beach'. Zoals de naam al zegt is dit een strandje op een van de kleine eilandjes rond phi phi vol met wilde apen. Hoewel ze behoorlijk gewend zijn aan toeristen - die daar met hordes tegelijk elke dag komen - werd je gewaarschuwd om niet te dichtbij te komen en ze niet te proberen te aaien. Het was heel grappig om te zien hoe steeds weer een toerist dit advies in de wind sloeg en vervolgens door een schreeuwende en bijtende aap achternagezeten over het strand rende om uiteindelijk in de zee te duiken (de enige manier om van ze af te komen).
Goed, daarna gingen we naar een kleine baan om te gaan cliff-duiken! Oke niet duiken, gewoon springen, maar toch was het eng! De rots was ongeveer 10 meter hoog, zie foto ;) Vervolgens zijn we op 2 plekken gaan snorkelen waar ik de meest prachtige vissen heb gezien en ook uiteindelijk 3 haaien! Ze waren maar iets langer dan een halve meter denk ik, en totaal niet angstaanjagend, maar het gaat om het idee. Als laatst vaarden we toen naar Maya-beach, het strand waar ze de film ' The beach' hebben opgenomen (iemand gezien? ik niet, iig). Het blijkt dat ze 1500 palmbomen op dat strand hebben gesleept om het nog mooier te laten lijken.. ik vond het zelf eigenlijk al ontzettend mooi. Jammergenoeg ging toen wel al bijna de zon onder waardoor we niet meer lekker konden bakken (misschien maar goed voor mij) en op de teruigweg naar Phi phi hadden we de volroodgekleurde zonsondergang.
Na een vreselijke nacht (we bleken een kamer te hebben gehuurd precies boven een van de karaoketenten daar, meer hoef ik volgensmij niet uit te leggen.. phi phi gaat rond half 5 slapen..) namen we zaterdag weer de eerste boot richting Phuket. Ons doel in Phuket was om te gaan surfen, maar toen we daar eenmaal aankwamen vertelde een surf-vroiuw ons - wijzend op het totaal vlakke water - dat er die dag geen golven waren. De rest van de dag heb ik toen dus doorgebracht met het verwonderen over de richting van de golven in dit deel van de wereld.
Zondag hebben we wat rondgewandelt en phuket en hebben toen met een gezellig dinner in de bus (appels met droog brood) een einde gemaakt aan een heerlijk weekend!

Gisteren heb ik ook een onwijs toffe dag gehad; ik ging na het werken in de kindergarden mee op een project ' English on Tour' van een middelbare school uit het zuiden van Thailand. De kinderen/mensen, hoe moet ik het noemen, waren allemaal van rond mijn leeftijd en leven in een gebied waar bijna geen toeristen komen. Ze krijgen op school wel engels, maar spreken dat dus bijna nooit met mensen die een niet-thais/engels accent hebben. Daarom hebben ze mij meegevraagd. Samen met nog een vrijwilliger van Projects Abroad, Ron, ook uit NL, moesten wij engels met ze gaan praten en ze voorbereiden op de interviews die ze dat weekend meosten gaan houden met toeristen. Ron is ergens in de 30 en dus duidelijk van een andere generatie, maar omdat ik even oud was als deze studenten was het voor mij best een gek idee om hun dingen te gaan leren. Het begon in de bus - terwijl we naar het hotel reden waar zij die nacht zouden slapen. Ik meost mezelf in het engels voorstellen en daarna mochten zij mij alelmaal vragen stellen die varieerden van; wat is je favoriete thaise eten? tot; heb je een vriendje? ;) Na het eten begonnen we met de echte oefeningen voor de interviews. Ze ontzettend enthousiast en behandelden me echt als een afgestuurde Teacher English! Toen ik de interviews met ze aan het oefenen was, wees ik ze soms op hun fouten in uitspraak en dan herhaalde een groep van 15 leerlingen MIJN uitspraak, dat gaf zo'n kick!! Uiteindelijk scheen mijn jongheid er wel doorheen en hebben we met zn allen allemaal vage kinderliedjes gezongen en veel gelachen :D Daarnaast voelde ik me een soort abnormaal verschijnsel met mn blonde haar en wilde bijna alle studenten met me op de foto (er waren 40 studenten, can you imagine?). Wel heel lief zei een van de studenten bij het oefenen op het einde: teacher, can I say something? - Yes.. - You are beautiful!

Vandaag was mn laatste dag in de kindergarden. Ik voelde toch wel een beetje een ik-ga-ze-missen toen ik al die kinderen voor het laatst de school uit zag lopen. Afgelopen week hebben Kristine en ik de school geverfd, dus nu heb ik iig wel officieel iets goeds achter gelaten op deze school! Ik vind zelf dat het er heel mooi uit ziet ;) jullie mogen het zelf over komen doen in de 40 C hier als jullie het er niet mee eens zijn ;) De meeste kinderen uit deze kindergarden gaan volgend jaar naar de basisschool. Ik ben benieuwd hoe ze het daar doen. Vandaag kregen we een soort van afscheidsceremonie (wat voor mij een beetje gek voelde omdat ik er maar 2 weken ben geweest, maar Kristine is er bijna 2 maanden geweest) waarbij we van alle kinderen allemaal bloemen en knuffels kregen, dat was echt heel lief!

Oja tot slot, ter uitleg bij de foto's: Donderdag hebben Kristine en ik een berg beklommen (1253 treden..) naar de Tiger Cave. Op de top van deze berg staat een enorm Boedha-beeld en dit is een van de mooiste plekken in Krabi om de zonsondergang/opgang te zien. Jammergenoeg voor jullie was de zon al bijna onder en was er dus zo weinig licht dat we het prachtige uitzicht bijna niet vast konden leggen met onze camera's.
Betreft de Boeddha-klim(zie foto); het is volgensmij toegestaan en het is geen onrespectvol teken van mij richting het boeddhisme ;) Ik had daar wel de hele dag kunnen zitten.... onvoorstelbaar mooi!

Ik zal wat foto's van de kindergarden online zetten zodat jullie de schattige kindjes kunnen zien. Mn volgende blog wordt dan in Phuket, waar ik zondagochtend heen ga. Ik denk dat jullie ook wel even vooruit kunnen met dit blog ;)

Ik mis iedereen nog steeds, maar ik begin nu ook in te zien dat ik thailand ga missen!

Hou me aub op de hoogte van alles (van partijleiders die er spontaan mee stoppen tot jullie persoonlijke levens) en geniet van de foto's!

  • 19 Maart 2010 - 10:12

    Jeroen:

    He lieve Stef! Mijn bangkok-ik-hou-je-op-de-hoogte is er een beetje bij ingeschoten. (A) gebeuren allemaal rare dingen met bloed daar! :s ik mail je vanavond!
    X

  • 19 Maart 2010 - 10:23

    Erik Pretbek:

    Klinkt echt vet meis. Geloof me, dat gevoel van missen blijf je houden. Als je zo weer terug ben in NL zie je de mensen die je nu mist, maar Thailand zie je langer niet meer terug! ;) Leuke foto's trouwes

  • 19 Maart 2010 - 10:37

    Lidewij:

    Hee Stekkie!

    Leuk, vooral die slapende kindjes! Ik ben trouwens aangenomen bij de rechtbank! Voor een tv project moet ik allemaal mensen bellen of ik hun gegevens mag doorgeven aan de producer. Echt leuk! Het is voor 3 dagen. En omdat ik nou ontzettend leuk vind om je ermee te pesten: de partij leiders/kamerleden die ermee gestopt zijn: -Camiel Eurlings (CDA)
    -Wouter Bos (PvdA)
    -Leatitia Griffith (VVD)

    En Job Cohen (oud burgemeester van Amsterdam) is per direct partijleider en dus ook lijsttrekker van de PvdA geworden.
    Voor de rest is er eigenlijk niet zoveel boeiends. Bij Noha was het leuk! Het was echt heel gezellig en we hebben zelfs nog even met Sarah geskyped (kan ik ook met jou skypen?) maar die zit nu 40 dagen in de bush bush met een camper. Hoe oneerlijk. Maar toen Noha en ik naar Londen gingen, bleek ons hotel niet goed geboekt! Er was wel geld afgeschreven van Noha's rekening maar van een reservering wisten ze niets, en het hotel zat vol. Dus moesten we per direct opzoek naar een ander hotel! Gelukkig zaten er in die straat (Queenborough Teracce) nog veel meer hotels. Maar veel vroegen 60 tot zelfs 100 pond! Voor één nacht! Dat ging ons iets te ver dus toen ben ik het eerste beste hotel dat we nog niet hadden gehad binnengelopen en gefaked dat we onze vlucht hadden gemist, verdwaald waren en totaal blut waren, dat we nog 40 pond hadden en of we een nachtje mochten blijven voor dat geld. Als we cash zouden betalen (zwart dus) mocht het. En toen kregen we een vet grote kamer met 3 bedden. Naja, voortaan iets beter checken.
    Veel liefs, en tot spreeks/ berichts' XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 19 Maart 2010 - 10:39

    Lidewij:

    Ohw, 3 dagen per week bedoel ik voor tenminste 3 maanden bij de rechtbank.

  • 19 Maart 2010 - 12:37

    Martine:

    Wauw!! Wat een mooie foto's!!
    En het is je toch gelukt om de kinderen in bed te krijgen :D
    We bellen!;) haha

  • 19 Maart 2010 - 12:37

    Martine:

    Wauw!! Wat een mooie foto's!!
    En het is je toch gelukt om de kinderen in bed te krijgen :D
    We bellen!;) haha

  • 19 Maart 2010 - 12:37

    Martine:

    pfff stomme pc :P

  • 19 Maart 2010 - 14:19

    Christol:

    Hahahaha, oke ik heb geen tijd om te lezen nu. Maar wel ff snel je foto's bekeken. Steffie die is rooohoood. Elmo!

    Liefde!

  • 19 Maart 2010 - 16:50

    Noha:

    He Stef!
    Je gaat er wel op vooruit qua klifspringen! Hij is een stuk hoger dan die op Karpathos:P Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Ik zie dat Lidewij het verhaal over Londen al heeft verteld:) Maar ze is vergeten te zeggen dat ik bijna ruzie kreeg met een mannetje omdat hij ons een kamer voor 68 pond prbeerde te verkopen terwijl het dametje in het andere hotel had gezegd dat ze daar kamers voor 60 pond hadden:D Het hielp dat hij echt een verwaand hoofd had, maarja. Bloody hell.
    Prachtige foto op dat boeddhabeeld trouwens!

    Kus en geniet er lekker van daar!

  • 19 Maart 2010 - 20:27

    John:

    Hoi Stef,
    Heb je ook live-opnamen van die golven? Anders geloof ik je natuurlijk niet.... En over tomaten gesproken: deze NIET eten als je in Australië bent, je kunt er Hepatitis-A van krijgen (volgens het nieuws dan).
    Aangezien je engels waarschijnlijk net zo goed is als je nederlands ('het hele dag' :badgrin: ) zal je je stempel wel hebben gezet :D.
    Mooie fotoos weer! Stuur ze nou eens door... We spreken/chatten dit weekend weer?
    Liefs, Jj.

  • 20 Maart 2010 - 16:26

    Joyce:

    Leuk verslag, Stef, je maakt wat mee!!! En heerlijke foto's weer. Het ziet er prachtig uit allemaal. Ik zal maar gauw wat gaan bestellen bij Canvas Company van de vorige vakantie, want als deze originelen erbij komen, kan ik helemaal geen keus meer maken! Fijn dat je zo geniet!
    Kus,
    mamma

  • 20 Maart 2010 - 20:10

    Amber:

    Lieve avonturier.
    In 1 woord: wauwie!
    Maar...
    WAT IS JOUW NUMMER???

    Ik wil ook skypen/bellen enz!

    Dikke Kus

  • 21 Maart 2010 - 15:33

    Scharrel:

    Heey babie, ik heb met lenny gesproken en regina is goed... zolang we maar uit de buurt van de badmeester blijven! Toen zei ik al: ja, maar ik hou van badmeesters... maar hij heeft me redelijk om weten te praten. Het is een oude perverse man en daar hou ik natuurlijk niet van! ;-) Ohja, ik kwam hier op door je karpathos-boot-gevoel-verhaal. 'T klinkt allemaal echt geweldig! Oh ja.. tis al weer goedkoper geworden! Woehoe! Je foto's zien er echt super uit en ik ben blij dat je tenminste nog 'n beetje nadenkt... ook al is het over de richting van de golven. (right...)

    Heuwl veuwl plezier nog!

  • 22 Maart 2010 - 21:57

    Yo:

    Hé kanjer, wat heerlijk om je verslagen te lezen. Super. enne blijven oefenen met Yoga gaat vanzelf beter.

    Je krijgt de groetjes van Cé, ze is zaterdag 2e geworden bij een dressuurwedstrijd bij Brenk. Apetrots is ze en of ik het jou wilde vertellen, nou bij deze.

    Ik blijf je verhalen lezen hoor. Geniet maar lekker.

    dikke kus van Ray en mij.

  • 22 Maart 2010 - 22:01

    Yo:

    Ps wat een leuke foto's en wat een schattige kindjes

  • 23 Maart 2010 - 07:40

    Steffie Jansen:

    christel:

    Blijf vooral op elk blog een berichtje plaatsen :D of 2, of 3 (A)

    ik heb je groepsmail gelezen en zal binnenkort even reagerne. ga door met het overhalen van saar en noh! :D als ik saar en max ga opzoeken in aus zal ik zorgen dat ze helemaal geen geld meer uitgeeeft (A)

    Pap:
    toen jij met je hernia je bed uit moest komen stond je gezicht niet echt op die van volle concentratie.. meer iets van; ik verga van de pijn. ja: yoga lijkt idd op een hernia
    hoi in het Thais is voor mij: sawadika, voor mannen: sawadikap
    bedankt voor je samenvatting en medeleven :P

    mam:
    aangezien ik na 1 yogales ben gestopt lijkt het me miss beter als jij de troep onder mn bed vandaan haalt.. =D

    amber:
    hahah ik zit met smart te wachten tot ik een vriend uitnodiging krijg van de amberenjeroen.waarzijnjullie.nu! plaatsen jullie dan ookw at foto's? :D
    Ik heb je gister gesmst, maar ik geloof dat die misschien niet is aangekomen, dus bij deze heb je alsnog mn thaise nummer: 0824456363!!
    laten we dan even bijkletsen over mn school-belevingen! heb je veel te vertellen! :D

    lidewij:
    mooi dat het zo leuk was bij noh! maar echt dom van dat hotel.. de school waar ik nu werk heeft kinderen die iets ouder zijn dus nu kan ik dat van het tekenen wel doen, de anderen waren te jong om echt te tekenen.
    de omtrek van handen, voetne, lichamen enz. hadden ze al gedaan jammergenoeg :(

    bedankt voor de update over ons kabinet! ;) en super tof van de rechtbank! ben je albegonnen? en hoe bevalt het? doe ze de groetjes van mij, en wel netjes gedragen he ;) kon je wel een VOG krijgen? :P heoveel verdien je?

    sarah:
    je leeft! :D

    mirjam:
    fijn om te horen dat jij dat ook nog niet kan.. dat geeft een goed beeld van mn familie aan mn vrienden.. ;) Hoe gaat het met jou en de hondjes?
    Frans en Fon komen 5 mei naar Bangkok en daar ga ik ze voor 1 dagje ontmoeten, zin om ook mee te gaan? ;)

    anneke:
    ik hoorde van joyce hoeveel tijd besteed aan het rondneuzen op mijn waarbenjij.nu en die van sarah! niet verslaafd worden he!
    Ik geniet nu inderdaad enorm! maar kan niet wachten tot ik iedereen thuis de verhalen kan vertellen!

    jeroen:
    ja.. je stelt me een beetje teleur met het aantal mailtjes.. ^^

    eriiik:
    Hoe is t? :D voel je al kriebels om ook weer te gaan reizen? of wat feesten te bezoeken in aus? thanks voor je berichtjes!

    Nohaa:
    Jaa, maar de clif in Karpathos was veel enger omdat er zoveel wind stond en er heel veel rotsen leken te zijn.. ;) maar we zullen aankomende zomer een nog grotere rots gaan zoeken want: NOHA GAAT MEE NAAR KARPATHOS! :D JEEY
    wist je dat zelf al? ;)

    Yo:
    he yo! gefeliciteerd ngo met die dochter en zoon van je. zeg maar tegen ce dat ik ook heel erg trots op dr ben!
    kus terug aan jou en ray, alles verder goed in NL?

  • 23 Maart 2010 - 07:43

    Steffie Jansen:

    Oja! en voor de duidelijkheid (want dat was ik ngo helemaal vergeten te vertlelen): ik ben vorige week zondag naar een ladyboyshow geweest, dus de vrouwen die je op bovenstaande foto's ziet zijn wel degelijk mannen.. zou toch aan shock zijn als je als man na een leuke dansavond plots in bed blijkt te liggen met een ladyboy XD

  • 23 Maart 2010 - 22:33

    Jeroen:

    Haha, ik zit deze week in een pannenkoek spiraal ;) Ik heb ongeveer 2 minuten naar jouw post hier onder zitten kijken voordat ik begreep dat jij hem gepost had, en dat ik niet degene was die "ja.. je stelt me een beetje teleur met het aantal mailtjes.. ^^" had geschreven. Ik vond het al zo raar, kon het me nl niet herinneren :p Verder alles goed hoor.... Ik stel de vanochtend beloofde mail uit naar morgenmiddag... ;) Als je het goed vind tenminste! Dag flappie!
    x

  • 23 Maart 2010 - 22:35

    Jeroen:

    mmmm.... Als je iets typt staan de reacties natuurlijk beneden, maar nadat je op verzenden gedrukt hebt, precies andersom :p Goed, dit bewijst weer iets... Ik zie jou al denken "pannenk..."
    x

  • 24 Maart 2010 - 10:40

    Marijn:

    Heey steffie! Wat een toffe verhalen allemaal!
    Heel veel plezier nog! X

  • 27 Maart 2010 - 21:41

    Lidewij:

    Je mag wel weer een nieuwe blog schrijven hoor! Ik ben idd al begonnen bij de rechtbank. Ik was vrijdag aangenomen en ik mocht maandag direct beginnen. Maar dat was ook wel handig, want maandag ochtend was een hele belangrijke vergadering en daar kon ik toen bij zijn. Ik mis je!

  • 29 Maart 2010 - 20:33

    Seb:

    Ik vind 10 dagen geen blog ook wel erg lang! Zullen we maximaal 5 afspreken?! Ik ga je morgen mailen, promise!
    knuf,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand part 1

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2010

I'm on the road, the road to home

06 Juli 2010

Countdown..!

21 Juni 2010

Enjoying Australia!

25 Mei 2010

Culture-shock, big time

13 Mei 2010

Down Under! not ^^
Steffie

(L) Idaho

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 30646

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 29 Maart 2015

Indonesie & Vietnam

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Tanzania

07 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Suriname

02 Maart 2010 - 17 Juli 2010

Thailand part 1

Landen bezocht: